Aoferta na audyt zakładu, adyt, audit, adyt zakładu, audit zakładuudyt zakładu

Audyt odbywa się w celu zebrania jak największej liczby informacji na temat funkcjonowania zakładu pod względem zachowania bezpieczeństwa zdrowotnego produkowanej lub przetwarzanej żywności.

Podczas audytu zbierane są takie informacje jak:

  • świadomość personelu na temat dobrych praktyk higienicznych i produkcyjnych;
  • stan techniczny pomieszczeń oraz ich zgodność z aktualnymi przepisami;
  • obecna dokumentacja zakładu, dzięki której realizowane są główne założenia Dobrych Praktyk Higienicznych i Produkcyjnych;
  • przebieg procesu technologicznego – od przyjęcia surowca do końcowego wyrobu i sprzedaży.

Po zakończeniu audytu sporządzany jest raport z audytu, w którym będzie znajdywał się komentarz na temat obecnego funkcjonowania zakładu i jakie zmiany należy poczynić, aby w zakładzie prawidłowo funkcjonował system HACCP.

Przykład prostego planu zakładu:

Plan zakładu - audyt wstępny zakładu, audyt zakładu, audyt, haccp

Czy audyt zakładu jest konieczny?

Jako właściciel zakładu musisz się zastanowić, czy chcesz wdrożyć system żeby jedynie spełnić prawne wymagania, czy bardziej zależy Ci na rozwijaniu zakładu i pozyskiwania nowych źródeł sprzedaży. Jeżeli zależy Ci na tym pierwszym to można pominąć audyt zakładu, zaoszczędzisz w ten sposób pieniądze. Jeżeli jednak chcesz rozwijać firmę, to audyt jest konieczny. O ile sama dokumentacja HACCP będzie wystarczająca dla Sanepidu, to tak wdrożony system HACCP może okazać się nieskuteczny w celu jego certyfikacji. Duże firmy z branży spożywczej (np. duże dyskonty) coraz częściej patrzą na ręce swoim dostawcom i sprawdzają czy system HACCP dobrze u nich funkcjonuje. Oprócz samego formalnego wdrożenia systemu HACCP, wymagają oni  jego prawidłowego funkcjonowania i przestrzegania założeń, które zapisane zostały w dokumentacji. W tym celu przeprowadzają audyty zewnętrzne na własną rękę. Gdy zauważą, że system jest słabo wykorzystywany w praktyce, to mogą wymusić na was prace nad udoskonaleniem systemu lub zerwać dotychczasową współpracę.

Możesz zrezygnować z audytu zakładu i podać potrzebne informacje na temat zakładu drogą elektroniczną lub telefoniczną (z tej formy korzysta wielu przedsiębiorców). Musisz jedynie się zastanowić KTÓRA FORMA WSPÓŁPRACY BARDZIEJ CI SIĘ OPŁACA?